.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
متن نطق مهم و خواندنی آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی
متن نطق مهم و خواندنی آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در 25فروردین 60 در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با ارائه تحلیلی از توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی، به ارائه پیشنهادهایی برای جلوگیری از تضعیف مجلس و دولت ارائه کردند.

شمال نیوز در سالروز ایراد این سخنان تاریخی، نطق ایشان را که در آن زمان نماینده مردم تهران در مجلس اول بودند منتشر می‌کند.

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله الحکیم : استکباراً فی الارض ومکر السیی و لایحیق المکر السیئی الا باهله فهل ینظرون الاسنت الاولین فلن تجد لست الله تبدیلا. (سورة فاطر - آیه 41)

بعد از ماه‌های متوالی که برای اولین بار فرصت نطق پیش از دستور را پیدا می کنم دهها مسأله مهم و بزرگ درمقابلم قرار می گیرد که هر کدامی چشم و دل و زبان را بسوی خود جلب می کند.و هر کدامی سهم خودش را از این پانزده دقیقه طلب می کند . ومن دراین میان یکی از این مسائل را انتخاب می کنم که از همه آن را مهم تر میدانم .مسأله ای قدیمی ولی زاینده و فزاینده یعنی مسأله توطئه .

بعد از بهت و گیجی اولی که ضد انقلاب بر اثر ضربات کوبنده انقلاب پیدا کرده بود و هنگامی که از این بهت و گیجی بیرون آمد توطئه ها آغاز شد . در طول این مدت طوفان انقلاب بارها به تدبیر یا به تصادف شاخ و برگهایی از شجره ملعونه توطئه را قطع کرد .اما از آنجایی که این شجره ملعونه ریشه درگنداب استکبار جهانی دارد همچنان هست .وامروز بعد از گذشت ماهها ازانقلاب بادو خصوصیت عمده یعنی تجربه یافتگی و سازمان باز در فضای زندگی مردم ماو جو انقلاب ما مشغول رشد هست .و از آنجاییکه ما امروز دربحرانی ترین لحظات تاریخ ایران قرار داریم و پیکر زخم خورده وخون رفته انقلاب ما ، با قدرت ،یک جنگ تحمیلی و نا جوانمردانه را همچنان دفع می کند واز خود دفاع می کند لازم است که به این مسأله با دقت و وسواس بپردازیم .

امروز توطئه درسه جریان مهم خلاصه می شود .این سه جریان عبارتند از :

اول ایجاد با تشدید تضادهای درونی میان قشرهای مردم ما وزمینه چینی برای ایجاد یک بحران عمومی

دوم سازماندهی فساد وخیانت

سوم تضعیف دستگاههای اجرایی وبه فلج کشاندن مدیریت کشور

من درباره هر کدام از سه جریان توضیح کوتاهی عرض می کنم واز آن کوتاهتر نظرم را در پایان بعرض می رسانم.

جریان اول ایجاد تضاد و اختلاف است که این تضاد و اختلاف از زمینه هایی استفاده می کند و پس از آنکه به اوج خود رسید به یک بحران عمومی بدل میشود . دست توطئه برای رسیدن به این مقصود از همه این زمینه ها استفاده می کند. از زمینه قومیت ،از زمینه مذهب ،از جاه طلبی ها،از احساس رقابت ها،از گروه گرایی ها،از ماجرا جوی های خصلتی ،از هروسیله ای از این قبیل استفاده می کند.

بیان وافی و دردمندانه امام امت در روز گذشته نهیبی بود برسر همین ماجراجویان و تضاد آفرینان. آن هایی که به بهانه اهانت یا ولایت از طرف برادران اهل تسنن ویا برادران اهل تشیع سعی می کنند اختلافات دیرین را دامن بزنند . در حالیکه ما در وضعی قرار داریم که هم بی بنیادی مبانی آن اختلافات را می دانیم وهم نیاز به وحدت را وحضور دشمن اسلام را لمس می کنیم.

درمیان قشرهای دیگر مردم منهای مسأله مذهب و فرقه گرایی ، قومیت ها، قشرگرائی ها،صنف گرایی ها،بهانه های سیاسی همه وهمه زمینه هایی هستند در دست مغرضانی که کوشش می کنند بحران را از این جا آغاز کنند .

برای آن توطئه گران مهم این نیست که چه موقع وچگونه شروع کند،مهم این است که میان افرادی از مردم با افرادی دیگر تنازع که بدنبال آن فشل هست بوجود بیاید .کسانی امروز متمسک به بهانه های مذهبی می شوند عملا به اصل اسلام و قرآن آن اهتمام لازم را ندارند وبدنبال آنها مؤمنانی بی توجه به جریان کلی توطئه در جامعه ما براه می افتند وهمه بنیادهای وحدت را بر هم می ریزند.

جریان دوم سازماندهی گروهها وجریان های مختلف است. بسیاری از این جریان ها جوی های از چشمه بریده به لجن نشسته هستند، چیزی نیستند اما برای پیوستن به جریانی دیگر و بوجود آوردن یک مجموعه دروغین که بتواند زمینه توطئه باشد همیشه آماده اند .

در این سازماندهی ما افراد گوناگونی را مشاهده می کنیم .از قلم به مزدهای اطلاعات وکیهان دوران طاغوت و بایکوت شده ای که مترقی ترین ومطلوب ترین مستمعان شنیدن سخن آنان رادر آن زمان اختناق تحریم کرده بودند وحاضر نبودند بنویسند، تا هستی باختگان قمار سیاست ، و از فراریان محکوم انقلاب تا فرصت طلبان تملق گوی بد دل و از چپ نمایان از خدا بریده به خلق چسبیده تا مزدوران خبر چین ساواک دیروز ، و از قدرت طلبان بی مغز و پرمدعا تا عقده ای های پرحسرت و بینوا ، از سنتی اندیشانی که هر حرف نشنیده ای را همیشه بدعت می دانستند تا بدعت گذارانی که هر چیز قدیمی را بعنوان سنت می شکستند ، دشمنان خونین دیروز و دوستان مصلحتی امروز ، جریان های کوچکی که بشدت سعی می کنند این ها را بصورت یک جریان مصنوعی بزرگ بوجود بیاورند ، آن ها را سازماندهی کنند ومنتظر بمانند تا دستی از غرب بیرون آید و کاری بکند .

جریان سوم به فلج کشاندن دستگاه مدیریت کشور در طیفی وسیع است. مقصود از این نقشه واین جریان این است که دستگاه اداره کشور اولا از لحاظ اقتصادی آن چنان فلج بشود تا نتواند قشر عظیم مستضعفین را که بردارندگان بار اصلی انقلاب هستند از خودش راضی نگهدارد و آن ها را ناراضی کند .و از طرفی دیگر از سامان اداره کشور عاجز وناتوان بماند وادعای نالایقی مومنان را اثبات کند .(رئیس - شما دو دقیقه وقت دارید ). این طیف هم شامل کسانی می شود که مزرعه ها وکارخانه ها را به تعطیل می کشانیدند تا آن هائی که اعتصاب به راه می انداختند تا آنهایی که اعتصاب کنندگان و اعتراض کنندگان را همواره تشویق میکردند وتا آن هایی که ازاهانت و تهمت به مسؤولان هر وقت توانستند فروگذار نمی کردند.

از نظر توطئه گران جهانی این سه جریان د رکنار هم ،بر آورنده مقصود آن ها هستند. از طرفی سازماندهی ناراضیان ،واز طرفی افزودن برناراضیان واز طرفی ایجاد بیان قشرهای متحد مردم . در اینصورت چیزی برای دخالت خارجی کم نخواهد بود.

ما به کمک خدا معتقد هستیم وبه این که" ولایحیق المکرالسیئی الا باهله" . واین یک سنت خدا است همچنان وتاکنون هم این را آزموده ایم . اما همچنین معتقدیم که بدون کار و بدون تلاش و بدون پیش بینی و تدبیر امکان پذیر نیست که سنت خدایی عمل کند.

من در این مورد پیشنهادهایی دارم به برادران وخواهران محترم نماینده مردم و طبعاً به مسؤولان دولتی ومدیران کشور (رئیس- وقت تان تمام است )حرف من تمام نشده است اگر لازم است ختم می کنم .(رئیس- به هر حال وقت تان تمام است مگر این که صحبت تان رادر ظرف یک دقیقه تمام کنید ) یک دقیقه لطف کردند ومن در این یک دقیقه یکی از آن توصیه هایی را که داشتم عرض می کنم وآن این است که امام امت همه ما را ، وابستگان به ارگان های مختلف اداره کشور را، توصیه کردند که این ارگان ها را تضعیف نکنید بلکه همچنین فرموده اند که خودتان را هم تضعیف نکنید.

اگر قرا راست مجلس شورای اسلامی تضعیف نشود، شایسته ترین کسانی که باید[ توسط آنها]این مجلس تضعیف نشود[نمایندگان هستند] ،اولی ترین کسانی که باید دولت تضعیف نشود ، شایسته ترین کسی که باید این مقام را تضعیف نکند خود شخص رئیس جمهور است. ما این را به عنوان یک درس به یاد داشته باشیم . اگر ما به مردم نیاندیشیم و توطئه را که ریشه انقلاب عزیزشان را خواهد زد به آن ها گوشزد نکنیم وحالا که نماینده آن ها هستیم در مقام جلوگیری از این توطئه از آن ها نمایندگی نکنیم ، مشکلاتی را که دارد با مردم در میان نگذارد واز مردم برای رفع مشکلات کمک نخواهد او است که خودش را تضعیف کرده است .

و اگر رئیس جمهور و بقیه مسؤولان به آن چه که امام تأکید کرده اند که این تأکید بیان روح قانون است و تأکید کرده اند که هر یک از مسؤولان باید فقط در محدوده مسؤولیتی که قانون اساسی برایش معین میکند اقدام بکند ولا غیر ، اگر به این تأکید عمل نکند آن ها هستند که خودشان را تضعیف کرده اند و آن ها هستند که زمینه تشنج را بوجود آورده اند.

پس برادران وخواهران عزیز بیایید به وظایف نمایندگی مان عمل کنیم وخودمان را تضعیف نکنیم و دولت به آن چه که مسؤول آن هست و متعهد است مجدانه عمل کند تا تضعیف نشود ودستگاه های گوناگون هم، همه به همین طریق و در اینصورت است که مردم مابا آگاهی و رشدی که از آن بحمد الله برخوردار هستند خواهند دانست و خواهند فهمید که چگونه باید عمل بکنند وکدام سخن درست و حق است و کدام سخن ، در این آشفته بازار همه گونه سخن ، ناحق وباطل است والسلام علیکم ورحمت الله .(نمایندگان :احسنت )


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.28 seconds.